カスタマーサービス

In this area you get information about our customer service.

  • Online-Repair Form (fill in, print, send)
  • A little insight into the work of the Wetzlar-based repair specialists
  • Service points and contact partners worldwide

 

  • Service & Repair

    Repair Form

    To ensure that your product is returned to you as quickly and conveniently as possible, please follow the instructions:

    1. Fill in the following Repair Form
    2. Print the confirmation E-Mail
    3. Sign the repair form, enclose it with your product and contact for further processing a ZEISS Dealer near to you.

     

    Please fill in the following fields

    • お手元の製品の不具合に最も似た症状に印をつけて下さい。修理を希望される不具合がリストにみつからない場合には、本用紙末尾にあります「追記」欄にご記入ください。
    • ケース
    • 対物レンズ
    • アイピース
    • ヒンジ
    • アライメント
    • Elevation(上下)調整

    What happens, when i sent the product?

    We will then thoroughly examine your product. You will receive a cost estimate about the expected costs and can decide if we should do the work or not. We will inform you if the option exists to replace your product or offer you a new product with a surcharge. We will begin as soon as you tell us to do so.

    By the way: we often make minor repairs free of charge. In such cases, you will receive your serviced product instead of the cost estimate.

  • Behind the Scenes

    サービスセンターの舞台裏:「目標は5日間」

    ZEISSの双眼鏡とスポッティングスコープは、最高級の品質と耐久性の代名詞になっています。とはいえ、粗雑な取り扱いによって製品が破損することもあります。

    カールツァイスカスタマーサービスセンターは、秋の終わり頃から冬にかけてのシーズンが最も忙しくなります。ここでは壊れた双眼鏡から泥の詰まったフォーカスダイヤル、あるいは傷のついたレンズまで、あらゆる破損に対応します。

    ヴェッツラーに到着した製品は、ただちに診断ステーションに送られます。ここで厳重な検査が行われ、必要な修理方法が決定されます。修理費用が€ 200未満の場合は、ただちに作業が開始されます。修理費用が€ 200以上の場合、または全面的な修理が必要な場合は、お客様が見積もり費用にご同意くださるかどうかを最初に確認いたします。

     

    「過去5年間で、私たちはカスタマーサービスの運営を完全に再構築しました。以前はお客様に長い間お待ちいただくことがよくありました。しかし現在は、製品の複雑さ、使用年数、タイプにもよりますが、すべての修理を平均6営業日で完了しています。これには配送時間は含まれません。修理案件の80%については、最大5営業日の平均処理日数で対応しています。」

     

    修理品をできる限り早く受け取る方法については、「サービス&修理」のセクションを参照してください。

  • サービス拠点

    サービス窓口

    Your dealer remains your partner – even after your purchase. We work very closely with our qualified authorized dealers who will provide optimal support with information and advice before your purchase, as well as aftercare for services, repairs and warranty claims. You are also free to contact us directly. Please use the following contact addresses.

     

    カールツァイス/ヘンゾルトの製品

    私たちはいつでも喜んでお客様のお役に立てるようサポートします。当社へのお問合わせ先は次のとおりです。

    カールツァイス株式会社
    160-0003 東京都新宿区本塩町22番地


    電話: 03-3355-0236
    ファックス: 03-3341-1181
    info .sportsoptics .jp @zeiss .com
    ドイツ
    Carl Zeiss Sports Optics GmbH
    Customer Service
    Gloelstr. 3-5
    D-35576 Wetzlar
    Germany
    電話: +49 6441 46761
    ファックス: +49 6441 48369
    service .sportsoptics @zeiss .com

    カールツァイスイエナプロダクト

    Jena(イエナ)製の双眼鏡に関するサービスおよびご質問については、以下にお問合わせください。

    Optik Service Rathenau
    A. Schwolow
    Jahnstraße 27
    D-14712 Rathenau
    Germany
    電話: +49 3385 496 119
    ファックス: +49 3385 496 120
    in fo @augenblick -mal .de